Ulla Kataja

Espoo, Haukilahti
Puheterapeutti Ulla Kataja
Espoo, Haukilahti
  • Olen valmistunut puheterapeutiksi Helsingin yliopistosta vuonna 2015, jonka jälkeen olen työskennellyt sekä kunta- että yksityisellä sektorilla.
  • Kuntoutan mielelläni lapsia, joilla on vuorovaikutukseen sekä puheen ja kielen kehitykseen liittyviä haasteita, kuten autisimi, dyspraksia, apraksia ja kehityksellinen kielihäiriö.
  • Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia apukeinoja kuten kuvia, tukiviittomia sekä piirtämistä. Minulla on myös runsaasti kokemusta laajojen kommunikointikansioiden käytöstä. Voimauttava vuorovaikutus on minulle myös hyvin tärkeä lähestymistapa ja iso osa kuntoutustyötäni.
  • Työskentelen KELA:n puheterapeuttina pääkaupunkiseudulla. Terapiakieleni on suomi, ja annan myös ohjausta englanniksi.
  • Tärkeimmät koulutukseni:
    • Havainnoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe
    • Oral Placement Therapy, taso 1Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet
    • Voimauttavan vuorovaikutuksen syventävät opinnot
    • Valmentava ote voimauttavaan vuorovaikutukseen
    • AAC käytännössä – tehokkaat menetelmät
    • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
    • Autisminkirjon moniammatillinen kuntoutus

englanti