Sisse Godt

Vantaa, Tikkurila / Simonkylä
Kuva tulossa
Vantaa, Tikkurila / Simonkylä

Olen valmistunut puheterapeutiksi vuonna 2012 Helsingin yliopistosta. Aloitin työurani perusterveydenhuollossa ja yksityisellä puolella kuntouttavana puheterapeuttina olen toiminut vuodesta 2017 alkaen.

Työskentelen lasten ja nuorten kanssa. Kiinnostuksenkohteinani ovat erityisesti äänteellinen ja puheen tuoton vaikeuksien kuntouttaminen. Kokemusta minulle on kertynyt myös kielellisten vaikeuksien kuntouttamisesta ja monikielisyysasioihin liittyen. Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiokeinoja kuten kuvat, kansiot, piirtäminen ja tukiviittomat. Vahvistan ammattitaitoani työnohjauksella ja kouluttautumalla säännöllisesti.

Toimin KELA-puheterapeuttina Vantaalla, Keravalla, Sipoossa ja Porvoossa. Lisäksi työskentelen kuntien ja kaupunkien maksusitoumuksilla. Tarjoan puheterapiaa suomeksi, ohjaukset myös englanniksi.

Prompt Introduction
Äänteellisten taitojen vakiintumiseen liittyviä näkökulmia lapsen puheen kuntoutuksessa
Myofunktionaalisen ajattelun perusteita
Dynamic Temporal and Tactile Cueing/DTTC