Satu Kytöharju

Helsinki, Ylä-Malmi
Satu Kytöharju, Laillistettu puheterapeutti FM
Helsinki, Ylä-Malmi
  • Olen valmistunut puheterapeutiksi Helsingin yliopistosta vuonna 2016. Ennen Äännekouluun tuloani toimin puheterapeuttina Oppimis- ja ohjauskeskus Valterin Ruskiksen toimipisteessä.
  • Työskentelen lasten kanssa ja olen kiinnostunut erityisesti vuorovaikutus- ja kommunikointitaitojen kuntoutuksesta. Minulla on kokemusta myös syömisen pulmien kuntoutuksesta.
  • Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointikeinoja, kuten kuvia, tukiviittomia ja pikapiirtämistä. Laajojen kommunikointikansioiden sekä tietokonepohjaisten kommunikoinnin apuvälineiden käyttö on minulle tuttua.
  • Toimin KELA-puheterapeuttina Helsingissä, minkä lisäksi teen ostopalvelupuheterapiaa lähikunnan alueella.
  • Tarjoan puheterapiaa suomeksi pääkaupunkiseudulla.
  • Tärkeimmät lisäkoulutukset:
    • Havainnoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe
    • Vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin häiriöiden arviointi ja kuntoutus 0-5- vuotiailla lapsilla
    • Voimauttava vuorovaikutus autismin kirjon henkilön kanssa
    • Oral Placement Therapy: Assessment &Program Plan Development, OPT2
    • A Three-Part Treatment Plan For Oral Placement Therapy, OPT1
    • Taike-taulusto kommunikointivälineenä
    • Feeding Therapy: A Sensory-Motor Approach
    • Kuntoutus Akatemia: PRT – Miten hyödyntää autismikirjon kuntoutuksessa?
    • Jaetut hetket: Näin tuet pienten lasten sosiaalisen kommunikaation perustaitoja
    • HLS-Fondo: Lasten kerrontataidot -näkökulmia kehitykseen, haasteisiin ja kuntoutukseen
    • Picture Exchange Communication System (PECS) Level 1