Rosa Mamia

Espoo, Leppävaara | Tapiola
Äännekoulun puheterapeutti Rosa Mamia
Espoo, Leppävaara | Tapiola

Olen valmistunut puheterapeutiksi Tampereen yliopistosta vuonna 2012 ja sen jälkeen työskennellyt kuntoutusketjun alkupäässä perusterveydenhuollossa. Suurimman osan työurastani olen kuitenkin työskennellyt kuntouttavana puheterapeuttina Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden parissa. Asiakkaani ovat pääosin lapsia, joilla on mm. Kielenkehityksen erityisvaikeus, autisminkirjon diagnoosi tai kehitysvamma.

Minulle puheterapia on yhteistyötä, jossa minä toimin puheen ja kielen ammattilaisena, ja vanhemmat oman lapsensa asiantuntijoina. Niinpä puheterapiakuntoutuksen tavoitteet sovitaan aina yhdessä kuntoutujan lähiympäristön kanssa ja puheterapia toteutetaan mahdollisuuksien mukaan arkiympäristössä, eli kotona, koulussa tai päiväkodissa.

• PECS
  • PRT