Reetta Hagberg

Oulu
Puheterapeutti Reetta Hagberg
Oulu

Olen aikuinen alanvaihtaja ja aiempaan työuraani kuuluu monenlaista asiakaspalvelu- ja myyntityötä erilaisilla aloilla. Puheterapeuttina minua kiinnostavat erityisesti hyvän ruokailun, syömisen, hengityksen, vuorovaikutuksen, liikkeen ja liikkumisen edistäminen, myofunktionaalinen terapia sekä esim. kokonaismotoriikan moninaiset vaikutukset oraalimotoriikkaan ja puheen tuottoon. Ajattelen keholähtöisesti ja katselen maailmaa traumatietoisten lasien läpi. Puheterapiatyön ohella ohjaan ryhmille ja yksilöille TRE® -stressinpurkumenetelmän käyttöä. Olen myös kouluttautunut neurologisen kuntoutuksen Vasa Concept -terapeutiksi sekä imetystukiäidiksi.

Loppuharjoitteluni tein OYS:n lääkinnällisen kuntoutuksen osastolla nielemisasioiden ja aikuisneurologisten asiakkaiden parissa. Se oli mukavaa, haastavaa ja antoisaa ja toivonkin, että saisin tehdä töitä myös aikuisasiakkaiden kanssa. Minulla on kokemusta afaattisten ihmisten kanssa työskentelystä myös siviilielämän puolella. Gradussani syvennyin kehityksellisen änkytyksen aihepiiriin.

Tarjoan puheterapiaa suomeksi. Asiakkaan ja hänen lähi-ihmisten ohjaus onnistuu myös englanniksi.
Teen vastaanotto- ja kotikäyntejä Oulussa sekä etäpuheterapiaa.

Tärkeimmät lisäkoulutukset:

• Vasa Concept -terapeutti (taso II)
  • sertifioitu TRE®-ohjaaja (lapset, nuoret ja aikuiset)
  • Oral Placement Therapy taso I
  • Syömisvaikeudet ja niiden kuntoutus -webinaarisarja