Pihla Saaristo

| Turku
puheterapeutti Pihla Saaristo
| Turku

Olen valmistunut puheterapeutiksi Turun yliopistosta vuonna 2021. Aikaisemmin olen työskennellyt puheterapeuttina perusterveydenhuollossa sekä erikoissairaanhoidossa autismi- ja kehityshäiriöyksikössä. Työskentelen eri ikäisten lasten kanssa. Kuntoutan erityisesti kommunikoinnin, vuorovaikutuksen sekä kielen kehityksen pulmia. Työskentelen erityisen mieluusti lasten kanssa, joilla on eri syistä hyvin vähän tai ei vielä lainkaan puhetta. Kuntoutan myös epäselvää puhetta. Käytän työssäni AAC-menetelmiä ja korostan yhdessä lapsen omien ihmisten kanssa tapahtuvaa kuntoutusta. Tarjoan puheterapiaa suomeksi sekä vanhempien ohjausta myös englanniksi. Teen pääasiassa Kela-puheterapiaa koti-, vastaanotto- ja päiväkotikäynteinä. Toimin Turussa, Kaarinassa sekä näiden kuntien lähialueilla.

• Puhemotoriikan perusteet
  • Apusanamenetelmä