Pia Kujansuu

Espoo, Haukilahti
Kuva tulossa
Espoo, Haukilahti
  • Kuntoutan mielelläni lapsia, joilla on valikoivaa puhumattomuutta, kehitysvammaa ja haasteita vuorovaikutuksessa (autismi), puheen selkeydessä (dyspraksia, apraksia) ja kielellisessä kehityksessä (kehityksellinen kielihäiriö)
  • Käytän työssäni puhetta tukevia kommunikaatiokeinoja, kuten kuvia, tukiviittomia ja piirtämistä.
  • Työskentelen KELAn ja HUSn puheterapeuttina pääkaupunkiseudulla.
  • Olen tehnyt työurani pääosin yksityisellä sektorilla tuottaen vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta vuodesta 2013 lähtien.
  • Puheterapeuttina olen erityisesti kiinnostunut valikoivan puhumattomuuden, varhaisten vuorovaikutustaitojen ja kommunikoinnin ydintaitojen kuntouttamisesta
  • Terapiassa näen hyvin tärkeänä hyvän ja luottamuksellisen terapiasuhteen, vanhempien ja lähiympäristön kanssa tehdyn yhteistyön sekä ilon ja leikillisen otteen.
  • Olen ihmisenä helposti lähestyttävä ja sosiaalinen ja osaan lähestyä ja luoda kontaktin myös vähän ujompiin lapsiin ja aikuisiin.
  • Tärkeimmät lisäkoulutukset:
    • Maggie Johnson: Working with selective mutism 2016 ja Selective mutism masterclass 2021
    • Oral Placement Therapy taso II
    • PRT – Pivotal Response Training
    • PECS- menetelmä
    • Äännekuntoutuskoulutuksia, Apusanamenetelmä
    • Kommunikaation kolmio ja kulmakivet, kuvakommunikaatiokoulutuksia, Voimauttava vuorovaikutus
    • Get Permission Approach to Periatric Feeding Intervention

englanti