Petra Kaivola

Espoo, Leppävaara | Tapiola
Kaivola Petra, Äännekoulun puheterapeutti
Espoo, Leppävaara | Tapiola

Toimin kaksikielisenä (ruotsi, suomi) puheterapeuttina Espoon ja Kirkkonummen alueella.

Kela puheterapiaa olen toteuttanut vuodesta 2019 lähtien. Olen myös tehnyt puheterapia-arvioita kunnille. Asiakaskuntaani kuuluvat tällä hetkellä päiväkoti- ja kouluikäiset lapset ja nuoret, joiden haasteena ovat esimerkiksi eriasteiset puheen tuoton vaikeudet, kielelliset erityisvaikeudet, monimuotoinen kehitysvamma tai autisminkirjon häiriöt. Lisäksi olen työskennellyt myös aikuisten kanssa, joilla on aivojen toimintahäiriöstä tai vammasta johtuva puheen tuoton vaikeus tai muu kielellinen vaikeus.

Kuntoutustyössä pidän yhteistyötä lapsen lähiympäristön kanssa tärkeänä. Työssäni käytän paljon tukiviittomia ja muita kommunikoinnin ja puheen kehitystä tukevia menetelmiä.

• Oral placement therapy (OPT1)
  • Autisminkirjon moniammatillinen kuntoutus
  • Picture exchange communication system (PECS)
  • PRT- Miten hyödyntää autisminkirjon kuntoutuksessa?
  • Lapsen tunnesäätelyn ja vuorovaikutuksen tukeminen autisminkirjossa; Selective Mutism – Evidence based practise

Suomi
ruotsi