Minna Palosaari

Espoo, Haukilahti | Tapiola
Äännekoulun puheterapeutti Minna Palosaari
Espoo, Haukilahti | Tapiola

Olen työskennellyt puheterapeuttina vuodesta 2012, ja minulla on kokemusta erityisesti kielellisten taitojen, äänteellisten pulmien, kehityksellisen kielihäiriön sekä vuorovaikutuksen haasteiden kuntoutuksesta.  Minulla on paljon kokemusta myös puhetta tukevista ja korvaavista kommunikaatiomenetelmistä (tukiviittomat, kuvat). Työskentelen pääasiassa lasten ja heidän lähiympäristönsä kanssa. Puheterapeuttina olen innostava, leikkisä ja kannustava. Puheterapiatyössä minulle on tärkeää asiakkaan empaattinen kohtaaminen sekä asiakaslähtöinen työ, jossa huomioidaan asiakkaan yksilölliset tarpeet ja mielenkiinnon kohteet. Tavoitteenani on edetä kohti yhteisiä tavoitteita ja onnistumisen kokemuksia niin asiakkaan kuin hänen lähiympäristönsäkin toiveita ja ajatuksia kuunnellen.

• Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus
  • Havannoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla
  • Lasten kerrontataitojen arviointi ja kuntoutus