Miia Kukkola

Hyvinkää
Puheterapeutti Miia Kukkola
Hyvinkää

Olen valmistunut puheterapeutiksi Helsingin yliopistosta vuonna 2012. Ennen Äännekoulussa aloittamista olen työskennellyt puheterapeuttina perusterveydenhuollossa sekä erikoissairaanhoidossa.

Minulla on kokemusta kehityksellisen kielihäiriön, puhemotoriikan haasteiden sekä epäselvän puheen arvioinnista ja kuntoutuksesta. Käytän työssäni lapsen tarpeiden mukaisesti puhetta tukevia ja korvaavia keinoja, kuten kuvia, tukiviittomia ja piirtämistä. Osaan käyttää myös laajoja kuvakommunikaatiokansioita.

Minua kiinnostaa erityisesti kehityksellisen kielihäiriön ja epäselvän puheen kuntouttaminen. Lukemisen ja kirjoittamisen taitojen kehityksen tukeminen on minulle tärkeää.

Työskentelen tällä hetkellä Hyvinkäällä ja lähialueilla pääasiassa lasten puheterapeuttina. Tarjoan puheterapiaa suomenkielellä, ohjausta voin antaa myös englanniksi.

• PROMPT – Introduction
  • Toiminnanohjaus terapiassa