Laura Temming

Espoo, Leppävaara
Laura Temming
Espoo, Leppävaara

Minulla on kokemusta erityisesti puheterapeuttisista arvioista erikoissairaanhoidossa, puhetta tukevista ja korvaavista keinoista sekä lähiympäristöjen ohjaamisesta. Olen työskennellyt laajasti eri asiakasryhmien kanssa vauvasta teini-ikään ja tehnyt töitä myös syömispulmien kanssa. Minulle tärkeää on lapsen ja perheen aito kohtaaminen. Terapia tapahtuu lapsen mielenkiintoa hyödyntäen ja leikin kautta, mutta selkeitä tavoitteita kohti. Puhetta tulevat keinot ovat luonnollinen osa työtapaani ja olenkin tottunut käyttämään tukikuvia ja -viittomia, kommunikointikansioita, puhelaitteita sekä teknisiä kommunikoinnin apuvälineitä. Olen tehnyt paljon töitä myös monikielisten perheiden kanssa ja toiminut tarvittaessa myös tulkin välityksellä. Toteutan puheterapiaa suomen kielellä, mutta ohjausta voin antaa myös sujuvalla englannin kielellä.

• Imetysohjaaja
  • Suuhengityksen haitat puheterapeuttisesta näkökulmasta
  • Puhemotoriikan perusteet – Selective Mutism
  • Evidence Based Practices