Katri Jokela

Vantaa, Tikkurila / Simonkylä
puheterapeutti Katri Jokela
Vantaa, Tikkurila / Simonkylä

Olen valmistunut puheterapeutiksi Helsingin yliopistosta alkuvuonna 2022. Ennen Äännekoululle tuloa työskentelin erikoissairaanhoidossa lasten kielellisten taitojen arvioinnin parissa.

Työskentelen KELA-puheterapeuttina Helsingissä ja Vantaalla. Tarjoan puheterapiaa suomeksi, ohjausta voin antaa myös englanniksi. Työskentelen pääasiassa alle kouluikäisten ja alakouluikäisten lasten kanssa.

Olen kiinnostunut erityisesti kielellisten ja puhemotoristen haasteiden sekä vuorovaikutuksen ongelmien kuntoutuksesta. Minulle on tärkeää, että terapiassa lapsi kokee olonsa turvalliseksi ja meillä on yhdessä hauskaa. Pyrin toimivaan yhteistyöhön lähiyhteisöjen kanssa ja kohtaan perheet aina yksilöllisesti. Hyödynnän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia keinoja, kuten kuvia, tukiviittomia, kommunikointikansioita ja piirtämistä.

Tärkeimmät lisäkoulutukset:

• PROMPT – Introduction
  • Oral Placement Therapy taso I
  • Puhemotoriikan perusteet
  • Havainnoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe
  • Arvioinnista kuntoutukseen (änkytys)
  • Assessment and Treatment of Childhood Apraxia of Speech: Practical Clinical Application of DTTC for severe CAS
  • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeutille
  • Kuvat kielihäiriöisen lapsen kuntoutuksessa
  • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
  • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla, osa 1.