Karita Fyrsten

Rovaniemi
Karita Fyrsten, Laillistettu puheterapeutti, FM
Rovaniemi
  • Olen kiinnostunut erityisesti lasten kielellisten vaikeuksien sekä puheen epäselvyyden ja äännevirheiden kuntoutuksesta. Lisäksi minua kiinnostaa kielellisen tietoisuuden taitojen sekä varhaisten vuorovaikutustaitojen kuntouttaminen.
  • Olen käynyt koulutuksia erityisesti epäselvän puheen ja kielellisten taitojen kuntoutukseen liittyen
  • Minulla on usean vuoden työkokemus perusterveydenhuollon puheterapeutin työtehtävistä. Minulla on kokemusta erityisesti lasten puheterapia-arvioiden tekemisestä.
  • Käytän työssäni puhetta tukevia kommunikaatiokeinoja, kuten kuvia, tukiviittomia ja piirtämistä.
  • Toimin KELA-puheterapeuttina Rovaniemellä. Lisäksi teen etä-, hybridi- ja nettiterapiaa eri puolille Suomea.
  • Tarjoan puheterapiaa suomeksi.
  • Tärkeimmät lisäkoulutukset:
    • OPT I
    • Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeutille
    • Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla
    • Kommunikaation kolmio ja kulmakivet