Henna Luukkanen

Espoo, Haukilahti | Helsinki, Pitäjänmäki
puheterapeutti Henna Luukkanen
Espoo, Haukilahti | Helsinki, Pitäjänmäki

Olen työskennellyt puheterapeuttina perusterveydenhuollossa sekä yksityisellä sektorilla Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen parissa. Pidän lasten kanssa työskentelystä ja olen kiinnostunut erityisesti kielellisten vaikeuksien, epäselvän puheen ja vuorovaikutustaitojen kuntoutuksesta. Käytän työssäni puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointikeinoja kuten kuvia, tukiviittomia ja piirtämistä. Työskentelen Kela-puheterapeuttina pääkaupunkiseudulla. Terapiakieleni on suomi, mutta lähiympäristön ohjaus onnistuu myös englanniksi.

Tärkeimmät lisäkoulutukset:

Pivotal Response Training (PRT) Kommunikaation kolmio ja kulmakivet Oral Placement Therapy: A Three-Part Treatment Plan (OPT 1) Oral Placement Therapy: Assessment and Program Plan Development (OPT 2) Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla Lasten kerrontataitojen arviointi ja kuntoutus Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin

Palvelukielet

suomi