Heli Soini

Helsinki, Ylä-Malmi
Kuva tulossa
Helsinki, Ylä-Malmi
  • Ennen nykyisiä työtehtäviäni Äännekoulussa, olen työskennellyt erikoissairaanhoidossa, yksityissektorilla ja perusterveydenhuollossa.
  • Minulla on työkokemusta sekä aikuisten että lasten arvioivasta ja kuntouttavasta työstä.
  • Ammatillisia kiinnostuksenkohteitani ovat mm. äänteelliset pulmat, äänihäiriöt ja änkytys. Työskentelen mielelläni myös kielellisten haasteiden parissa.
  • Käytän työssäni puhetta tukevia kommunikaatiokeinoja. Erityisesti pikapiirtämistä ja kuvia.
  • Työskentelen resurssipuheterapeuttina lähikunnassa ja kuntoutan nettiterapia-asiakkaitamme. Myös Kela-puheterapeutin työ pääkaupunkiseudulla onnistuu. Etäkuntoutuksesta minulla on vankka kokemus.
  • Tarjoan puheterapiaa suomeksi, mutta ohjausta voin antaa myös englanniksi.
  • Asiakkaani kohtaan lämmöllä ja välittäen. Koen onnistuvani silloin, kun voin omalla toiminnallani tarjota sekä apua että ilon pilkahduksia asiakkaitteni arkeen.
  • Tärkeimmät lisäkoulutukset:
    • PROMPT Introduction
    • Havainnoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe
    • Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus
    • Änkytys osana elämää – kohtaaminen ja arviointi
    • Änkytys – hyvät puheterapiakäytännöt
    • Kipinää ja käytännön ideoita kuvakommunikointiin
    • Suun alueen kuntoutus, Terveydenhuollon uudet haasteet

Palvelukielet