Annamari Autiosuo

Espoo, Leppävaara | Vantaa, Myyrmäki | Helsinki, Pitäjänmäki
Puheterapeutti Annamari Autiosuo
Espoo, Leppävaara | Vantaa, Myyrmäki | Helsinki, Pitäjänmäki

Olen valmistunut puheterapeutiksi Helsingin yliopistosta vuonna 1997. Vuosina 1998-2019 työskentelin Vantaan kaupungin perusterveydenhuollossa. Vuonna 2019 siirryin yksityissektorille toteuttamaan Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen puheterapiaa. Äännekoulussa olen aloittanut maaliskuussa 2022.

Minulla on pitkä kokemus erilaisista puheen ja kielen kehityksen häiriöistä, olen arvioinut ja kuntouttanut myös syömisen taitoja. Olen työskennellyt paljon kehitysvammaisten asiakkaiden kanssa ja monenlainen verkostotyö on minulle tuttua. Olen mm. toteuttanut pienten kehitysvammaisten lasten varhaiskuntoutusta yhdessä toiminta- ja fysioterapeuttien kanssa.

Yhteistyö vanhempien ja muiden lähi-ihmisten kanssa on minulle tuttua ja tärkeää.

Tällä hetkellä teen koti-, koulu- ja päiväkotikäyntejä, asiakkaani ovat päiväkoti- ja alakouluikäisiä lapsia.

• PECS
  • Pivotal Response Treatment (PRT)
  • Introduction to Prompt – Technique Workshop
  • Kommunikoinnin kolmio ja kulmakivet
  • Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet
  • Oiva-klinikan valmentajakoulutus
  • Comfor-testikoulutus
  • Kohti symbolista kommunikointia: AAC-kuntoutuksella tukea autismikirjon lasten varhaiseen vuorovaikutukseen.
  • Working with Selective Mutism
  • Oral Placement Therapy 1 ja 2
  • Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach
  • Havainnoi, arvioi ja kuntouta epäselvä puhe sekä syventävä koulutus Havainnoidaan lisää