Nettipuheterapia

Nettipuheterapiassa asiakas ja puheterapeutti toimivat verkkokuntoutusympäristössä, jossa puheterapeutti ohjaa harjoittelussa perhettä eteenpäin videoviestien avulla. Terapia on siis aika- ja paikkariippumatonta.

Nettiterapiaa on tarjolla äännevirheisiin, sanavaraston kapeuteen, varhaisen kielenkehityksen pulmiin sekä luki- ja kirjoittamisen taitojen tukemiseen.  Äännekoulun nettiterapiassa perheiden ja puheterapeuttien välinen kommunikointi tapahtuu tietoturvallisella nettiterapia-alustalla videoiden ja viestien välityksellä. Vaikka Äännekoulun nettiterapiassa äännevirheiden kuntoutus tapahtuu tarkasti määriteltyjen raamien sisällä, otetaan jokaisen lapsen yksilölliset taidot ja tarpeet huomioon lopullisen kuntoutusjakson sisällön suunnittelussa.

Nettiterapiasta voidaan tehdä laajempi hybriditerapiamuoto, jos asiakas tarvitsee myös lähikontakteja. Jos haluat lisätietoa hybriditerapiasta, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Tutkitusti tehokasta

Äännekoulun nettiterapia kuntouttaa tehokkaasti. Äännenettiterapiassa R äänteistä kuntoutuu noin 60% ja S, L, sekä K-äänteet kuntoutuvat melkein sataprosenttisesti.

Perheelle helppoa

Terapiaan päästäkseen ei tarvitse lähteä kotoa eikä vanhempien tarvitse järjestellä työvuorojaan. Kuntoutus tapahtuu kännykän tai tabletin kautta, jolloin erityisiä laitteita ei tarvita.

Kunnalle edullista

Nettiterapiapalvelua tuotetaan myös kunnille. Palvelu on kunnilla kustannustehokas tapa toteuttaa mm. äännevirheiden kuntoutusta. Ammattilaisen aikaa menee huomattavasti vähemmän asiakkaan ohjaamiseen, mutta samalla asiakas voi saada paljon ohjauskertoja yhden jakson aikana. Näin terapian kustannukset voidaan painaa alas.

Tutustu eri nettipuheterapiavaihtoehtoihin

Äännevirheiden nettipuheterapia

Sanavaraston nettipuheterapia

Kielellisen tietoisuuden nettipuheterapia

Varhaisen kielenkehityksen nettipuheterapia

Nettiterapian avoimet ovet

Tallenne nettiterapian avoimista ovista 20.5.2022.

Haluaisitko lisätietoa palveluista tai löytää tietyn palvelun terapeutin? Voit tarkastella ammattilaistemme vapaita aikoja täältä tai olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voit jättää myös sähköpostisi tai puhelinnumeron, niin olemme Sinuun yhteydessä!

Kyllä kiitos!